zwrotki maili

Poniżej opis najczęściej pojawiających się komunikatów zarówno z naszych, jak i innych serwerów pocztowych

  • Sender address rejected: not logged in

Wysyłając maila przez nasz serwer pocztowy musisz się uwierzytelnić. Jeżeli taki komunikat błędu dostajesz w swoim programie pocztowym, nie masz włączonego uwierzytelniania. Włącz je w konfiguracji serwera SMTP w kliencie poczty z którego korzystasz.

Analogiczna sytuacja jest gdy z innego serwera pocztowego wysyłasz maile z nadawcą, który jest skonfigurowany na naszym serwerze. Gdy takiego maila wyślesz na jakieś konto założone na tym samym serwerze u nas na którym jest Twoje konto nadawcy, nasz serwer takiego maila nie przyjmie. Jeżeli przychodzi mail, który jako nadawcę ma podanego użytkownika założonego u nas, serwer oczekuje, że ten użytkownik się uwierzytelni. Ponieważ serwer z którego wysyłane są takie maila nie umie tego zrobić, dostaniesz zwrotkę z powyższym komunikatem błędu. Taka sytuacja przykładowo może mieć miejsce gdy wysyłasz z innego serwera mailingi do użytkowników swojego serwisu i np. kopię wiadomości do siebie lub na innym koncie masz ustawione przekierowanie poczty na konto u nas i wyślesz maila pomiędzy swoimi kontami.

Taka konfiguracja jest zabezpieczeniem przed podszywaniem się pod użytkowników założonych na naszym serwerze (nie można wysłać maila z adresu prezes@firma na pracownik@firma bez uwierzytelnienia) oraz ochroną przed spamem.

  • Sender address rejected: not owned by user <user@domena>

Taki komunikat z naszego serwera dostaniesz, jeżeli uwierzytelnisz się jednym kontem e-mail, ale bedziesz próbował wysłać maila z innego konta. Czyli w swoim programie pocztowym masz wpisane inne dane w konfiguracji logowania do serwera SMTP niż w polu adres nadawcy. Nadawcą maila podawanym na etapie sesji SMTP (envelope sender) może być tylko konto, którym logujesz się do serwera lub alias do tego konta załozony przez panel administracyjny.

  • Recipient address rejected: User unknown in local recipient table

Serwer odbiorcy twierdzi, że nie ma takiej skrzynki pocztowej na jaką próbujesz wysłać maila.

  • No SPF record check your dns configuration

SPF to jeden z mechanizmów używanych na serwerach pocztowych do ograniczenia odbierania spamu. Rekord SPF ustawiany w DNSach (a dokładniej rekord TXT z odpowiednią zawartością) informuje o tym, które serwery pocztowe mogą wysyłać pocztę z danej domeny. Jeżeli Twój mail zostanie odrzucony przez serwer pocztowy odbiorcy z takim komunikatem błędu zaloguj się do panelu administracyjnego, przejdź do zakładki domeny->Twoja domena->DNS i dodaj nowy rekord:

Typ:        TXT
Nazwa:      zostaw puste
Zawartość:  v=spf1 ip4:x.x.x.x -all

Co wpisać w ip4:x.x.x.x? Maile wysyłane przez nasz serwer pocztowy wychodzą z głównym IP serwera na którym masz założone konto. Zaloguj się do shella, zobacz nazwę serwera poleceniem hostname, sprawdź na jakie IP wskazuje ta domena

dig vk10xy.megiteam.com.pl

i wpisz je w zawartości rekordu TXT.

Uwaga: w przypadku korzystania z oferty VPSów, IP przydzielone klientówi (widoczne w panelu) jest jednocześnie głównym IP serwera i to jest ten adres, który należy wpisać w konfiguracji rekordu SPF.

Więcej na temat składni rekordu SPF znajdziesz na stronie www.openspf.org

Nie ma tutaj zwrotki, którą dostałeś a nie wiesz co oznacza? Wyślij nam ją na adres admin@megiteam.pl